Sushi jest najbardziej znaną i popularną potrawą kuchni Japońskiej. Czy sprawdzi się w naszym kraju jako danie na dowóz?

Każde sushi składa się z specjalnego ryżu, zaprawianego podczas procesu studzenia octem ryżowym oraz dodatków. Z tak przygotowanym ryżem podaje się różne składniki, ale zwykle są one surowe. Mogą to być: kawałki filetów ryby, owoce morza, grzyby mun, omlety jajeczne, oraz warzywa japońskie, w towarzystwie wodorostów. W kraju kwitnącej wiśni, sushi je się pałeczkami. Sztuka ta jest łatwa do opanowania, jednak wymaga wprawy. Natomiast jeśli nie leży nam sztuka władania pałeczkami, zawsze można sobie pomóc rękami. Do konsumpcji sushi musi być podany sos sojowy, zielone wasabi (japoński chrzan), oraz marynowany imbir. Jak widać zabierając się za catering i dystrybuowanie przysmakami japońskimi, wymagana jest duża liczba jednorazowych pojemników. Co wpływa na koszt całego dania.

  Japończycy do sushi piją zieloną herbatę lub sake. W Polsce ta praktyka nie jest często kultywowana. Ta Japońska potrawa jest łatwa do transportu. Do jej przewożenia wystarczą torby termiczne. Może ono być samodzielnym daniem, lub też przejąć rolę zakąski przed większym obiadem. Moda na lokale podające sushi tzw” suszarnie” przyszła do nas z zachodu, pierwsze bary tego typu zostały otwarte około 6 – 7 lat temu. Sushi  jest postrzegane jako bardzo wykwintne danie.  Stąd duże zainteresowanie tym produktem firm cateringowych. Oczywiste jest że sprzedaję się to, na co obecnie jest moda.

Kulki ryżowe wydają się być tanie w produkcji. Czy jest tak rzeczywiście?

Ryż do sushi jest znacznie droższy i ma inny smak. Jest lekko słodki, a po ugotowaniu ma kleistą konsystencję. Następny składnik czyli owoce morza i ryby są niestety kosztowne. Często do sushi używa się krewetek, łososia, halibuta. Inaczej sytuacja przedstawia się z warzywami, ku uciesze cateringu, są one najtańszymi składnikami. Suma summarum sushi jest tanim produktem kulinarnym, drogie dodatki stanowią niewielki procent jego składu. Trwająca moda na sushi bary i catering potraw Japońskich, przy odpowiednim standardzie, powinna przyciągnąć wielu klientów.